Docenten. Meet our team.

Dit zijn onze docenten, stuk voor stuk geweldige muzikanten en docenten – klik op de afbeeldingen om meer te weten te komen.

Denny Dobreva

Piano - keyboarddocente

Dennitsa Dobreva (14 juni 1991) werd geboren in Silistra, Bulgarije. Denny komt uit een niet-muzikale familie en toen zij vijf was, kwam ze voor het eerst in aanraking met de piano. Er was direct een ‘’klik” met het instrument. Zij begon meteen pianolessen, solfège en theorie te volgen. Op haar elfde werd ze aangenomen op de National Music School of Arts in Rousse, Bulgarije. Tijdens haar hele studie heeft ze een speciale studiebeurs van het ministerie van Cultuur in Bulgarije ontvangen, bestemd voor getalenteerde studenten. Vanwege de intensieve studie had zij minimaal drie keer per week pianoles, gaf ze minimaal drie keer per maand concerten en uitvoeringen en deed ze mee aan heel veel wedstrijden en masterclasses. Geleidelijk begon ze zich als professionele muzikant te ontwikkelen. Op haar veertiende werd ze gekozen om solo te spelen met een orkest. Denny heeft talrijke prijzen gewonnen. In 2010 won ze een eerste prijs op het “Internationale Franz Schubert Concours”, waarmee een serie concerten begon in Bulgarije, Oostenrijk, Duitsland, Roemenië en Nederland. In 2009 kreeg Denny een uitnodiging voor deelname aan het Peter de Grote Festival in Groningen. Het jaar erna werd ze uitgenodigd om een bachelorstudie te volgen aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen, met als hoofddocent Tamara Poddubnaya en later Bart van de Roer en Paul Komen. Tijdens haar bachelor ontving ze een studiebeurs van de Nederlandse ambassade en allerlei fondsen. In 2014 nam ze haar eerste cd op, met composities van Ludwig van Beethoven. Ze maakt deel uit van twee duo’s (klarinet en piano en cello en piano) en twee trio’s (cello, fluit, piano en cello, viool, piano). Ze heeft voor koningin Beatrix gespeeld, in koorprojecten meegezongen en aan talrijke culturele evenementen meegedaan. Op het eindexamen voor haar bachelor speelde ze kamermuziek met de tweede concertmeester van het Noord Nederlands Orkest, Veselina Manikova. Meteen na het voltooien van haar bachelorstudie werd Denny tot de Master of Music-opleiding van het Prins Claus Conservatorium toegelaten. Naast het performerprofiel begon ze haar passie voor lesgeven te ontwikkelen. Zij had de visie dat een professionele muzikant alles over muziek moet weten - over begeleiden en solo spelen, maar ook over hoe je les kunt geven. Wat moet je daarvoor in huis hebben en wat moet je daarvoor doen? Ze wilde haar kennis van het lesgeven uitbreiden en onderzoeken of de manier van lesgeven in Nederlands anders is dan bijvoorbeeld in Bulgarije. Daarom heeft Denny voor haar scriptie het thema gekozen “Hoe kan ik mijn aanpak en manier van lesgeven in Nederland verbeteren?” Daarvoor moest zij haar kennis en begrip van het lesgeven verdiepen en verschillende plannen van aanpak en methoden bestuderen.

Martin de Vries

Gitaardocent

Na het conservatorium ging Martin aan de slag als docent en speelde hij veel met bands als Girls On Top (pop), Sippe Sibbele (alternative rock), Innerlogic (post-hardcore), en tegenwoordig onder meer in Brückenbauer (indiepop) en The Eve (postrock/indie). Ook speelde hij nog geregeld jazz, in een combo met jazz- en funkdrummer Joop Visser, en houdt hij er een bescheiden studio op na met enkele leden van The Eve. Als docent is Martin breed ingesteld en kan hij zowel beginners als gevorderden verder helpen met het uitbouwen van hun muzikale vaardigheden. Ook voor specialismen als improviseren, metal-technieken als sweep-picking en tapping, muziektheorie, gehoortraining en het uitvogelen van nummers kun je bij Martin prima terecht.

Marnick Postma

Gitaardocent

Na de HAVO besloot Marnick door te gaan in de muziek en vervolgde hij zijn opleiding aan de Academie Voor Popcultuur in Leeuwarden. Hier kreeg hij onder andere les van Koos Wiltenburg, Dries Bijlsma en Christof Bauwens. Door zijn ervaringen als muzikant en zijn brede muzikale interesse, kan Marnick een uitgebreid lesprogramma aanbieden, aan zowel beginners als gevorderden. Tijdens de lessen staat de muzikale interesse van de leerling voorop, aan de hand van je eigen liedjes leer je alle facetten van de gitaar, zoals akkoorden, improviseren, gehoortraining, en muziektheorie. Plezier in muziek maken is wat ik wil bereiken met mijn gitaarlessen bij Muziekschool Bass Muziek!

Stientje Nicolai

AMV - Trompetdocente

Stientje Nicolai is 20 jaar oud en opgegroeid in het Frieze dorpje Augustinusga. Op haar zesde kreeg ze haar eerste AMV-lessen waarna ze zo enthousiast werd dat ze op haar achste begon met het spelen van bugel. Rond haar twaalfde mocht ze bij de fanfare in Augustinusga spelen, daarna heeft ze nog bij andere fanfares gespeeld en is nog steeds actief bij diverse fanfares. Naast bugel spelen houdt ze zich graag bezig met het maken van andere soorten muziek, ze zingt graag, speelt piano en gitaar. Daarnaast wordt ze gevraagd om mee te spelen of zingen bij concerten van muziekverenigingen in de HaFaBra-sector. Stientje heeft de opleiding Docent Muziek aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen halverwege 2017 afgerond. Deze opleiding heeft haar brede muzikale en didactische kennis op een hoger niveau gebracht. De stages die ze bij diverse diverse basis- en middelbare scholen heeft gelopen hebben hier een belangrijke bijdrage aangeleverd. Naast de AMV lessen die ze geeft is ze ook nog werkzaam als koperblazer docent en dirigent van een opleidingsorkest, popkoor en kinderkoor.

Arnout Baard

Basgitaardocent

Arnout is sinds 1 januari 2014 werkzaam bij Muziekschool Bass Muziek. In Groningen heeft hij de studie lichte muziek jazz aan het conservatorium in Groningen afgerond, uiteraard op zijn geliefde instrument, de basgitaar. Arnout maakte rond zijn achtste kennis met muziek door middel van enkele trommellessen, hierna heeft het tot zijn 16e geduurd voordat hij de basgitaar had ontdekt waarna hij meteen helemaal verkocht was. Sinds het afronden van zijn studie lichte muziek jazz aan het conservatorium in Groningen speelt hij in verschillende bands en orkesten zowel op de basgitaar als op de contrabas. Tijdens de basgitaar- en contrabaslessen leert Arnout leerlingen verschillende basis slagtechnieken zoals fingerstyle, slappen en akkoorden aan de hand van de verschillende stijlen in de populaire muziek. Een ander belangrijk onderdeel van de basgitaar- en contrabaslessen is leren improviseren, aan de hand van de muziektheorie, zodat leerlingen leren omgaan met schema’s.

Diana Roos

Zangdocente

In Zwitserland heeft Diana voor muziekpedagoge geleerd. Daarna heeft ze in Nederland haar scholing voortgezet en leerde het instrument gitaar te bespelen. Improvisaties van onder andere Wes Montgomery, van Halen, Ella Fitzgerald inspireerden haar om zelf rock, blues of jazzsolo’s te spelen. Naderhand heeft zij zich in de lichte muziek toegelegd op soul, jazz en funk. Hieruit kwamen verscheidene projecten tot stand met CD opnames en optredens. Haar passie om eigen nummers te componeren, is sterk aanwezig. Deze creatieve insteek benut zij ten volste in alles wat ze tot in het heden doet: optredens, lesgeven en verzorgen van workshops.

Harriët Waninge

Saxofoondocente

Harriët is in 2012 afgestudeerd aan het Prins Claus Conservatorium te Groningen. Haar specialisatie daar was jazz en improvisatie en ze heeft zich in de laatste jaren van de studie vooral gericht op de muziek van Jonny Hodges. Door de interesse voor het spel van Hodges heeft ze zich extra gericht op de verschillende technieken die belangrijk zijn voor het beïnvloeden van de klank van de saxofoon. Over de lessen: Ik vind het erg leuk om lessen te geven die zich richten op vrijer worden op je instrument en los komen van de bladmuziek. Hier probeer ik mijn lessen ook altijd voor een deel op te richten, of dit nu is door middel van improvisatie of door met liedjes mee te spelen. Persoonlijk vind ik het ook erg belangrijk om goed noten te kunnen lezen, dit komt altijd van pas. Meestal behandelen we dit in verschillende blokken zodat je je kunt focussen en zo het meeste uit de lessen haalt, maar voorop staat altijd plezier in het spelen. Daarom maken we van te voren duidelijk wat jij het liefste zou willen bereiken en wat je motivatie is om te spelen. Kortom: Er is van alles mogelijk en we kunnen in de lessen alle kanten op.

Tseld van Westen

Drumdocent

Na het afronden van de HAVO besloot Tseld door te gaan in de muziek. Hij vervolgde aan het Prins Claus Conservatorium zijn opleiding en kreeg daar les van Joost van Schaik. In datzelfde jaar ontstond het idee om, samen met zijn broer Monte, een eigen muziekschool in Groningen te starten, waar hij zelf de drumlessen verzorgt. Door zijn ervaringen als muzikant in diverse gelegenheidsbands en zijn enorme passie voor diverse soorten muziek kan Tseld een veelzijdig lesprogramma bieden. Tijdens de drumlessen van Tseld leren leerlingen diverse ritmes en technieken, leren improviseren en bladmuziek lezen. Zo wordt een geheel eigen drumgeluid gecreëerd passend bij iedere individuele leerling, waarbij plezier hebben in wat je doet voorop staat!

Luc Leloup

Drumdocent

Na de HAVO besloot Luc muziek te studeren en deed audities voor verschillende opleidingen, de Academie voor Popcultuur werd de plek waar hij les kreeg van o.a. Sietse Huisman, Koos Wiltenburg en Tollak Ollestad. Al snel stond hij regelmatig op het podium met verschillende bands en was hij vaak in de studio te vinden. Door zijn vele podiumervaring is Luc in staat verhalend te vertellen over het bestuderen van de drums, waarbij de kunst van het uitproberen en humor de basis vormen voor zijn lesmethode. Zowel jong als oud weet hij altijd enthousiast te krijgen over het bespelen van de drums en alles wat daarbij komt kijken.